top of page

מהו מבנה ארגוני נכון?

להלן מספר עקרונות חשובים בניהול מבנה ארגוני:

1. ארגון חייב להיות גלוי וברור - אנשים חייבים לראות ולהבין את מבנה האירגון שבו הם עובדים.

זה נשמע ברור מאליו, אך בלא מעט ארגונים העמימות גוברת.
 

2. למישהי בארגון חייב להיות "הסמכות הגבוהה" לקבל את ההחלטה הסופית במצב נתון, בזמן משבר.

מידת האחריות בהלימה למידת האחריות.
 

3. כלל חשוב נוסף, לכל אדם בארגון יהיה "מנהל" אחד בלבד. מי המנהל שלך? שאלה טריויאלית נכון,

בהרבה ארגונים התשובה לכך אינה פשוטה. מנהל ברור אחד ואחראי לכל עובד. 
- האם אתם יודעים מי המנהל שלכם? את מי אתם מנהלים?
 

4. לייצר ארגון שטוח כלל האפשר, כמה שפחות שכבות היררכיות, לכל שכבה היררכית הצדקה ובהירות.

כפי שאמר פיטר דרוקר - "כל ממסר מכפיל את הרעשים ומצמצם עד לחצי את המסר המועבר"

אז איך המבנה הארגוני שלכם פועל? מה התחומים החזקים ומה הם הנקודות החולשה של אירגונכם?
לאילו משימות הארגון שלכם יתאים ביותר ואילו פחות?
ובעת ביצוע המשימה מתי עלינו לעבור מסוג ארגון אחד לאחר?
שאלות רבות עוד בתחום.

מקווים שנהנתם ונתרמתם.
עשו לנו לייק, וניפגש בהמשך....
צוות סגול ייעוץ ארגוני.

bottom of page