ניהול אפקטיבי של ממשקים
חלק 1 - הבנת הבעיה
כיצד היית מתאר את הממשקים הפנימיים בארגון?
מה הערך של הממשקים שלך בתוך הארגון בעינך?
מה הקשר בין טיב מערכות היחסים הפנים ארגוניים, של עובד להצלחה העסקית?
המאמר הבא הינו המאמר הפותח בסדרת מאמרים שבוחנת ונותנת כלים תפיסתיים ויישומיים אודות מערכות היחסים הפנים ארגונים, צוות סגול זמין לשאלות והתייעצויות. קריאה נעימה.
מערכות יחסים ארוכות טווח עם ממשקים (לקוחות פנימיים) נחשבות לחשובות ביותר וכמנבאת הצלחה ארגונית. לא פעם קיימים מתחים בין יחידות שונות בארגון. כאשר הלחץ היום יומי, עומס המשימות והיעדים העסקיים לא מקלים עם המתחים בין היחידות השונות. דבר זה מוביל לא פעם, למרדף המוכר בשם "מי אשם". כולם מחפשים מי צודק ומי טועה, בגלל מי יש עיקוב בלוחות הזמנים ו/או באיכות התוצרים. התנהלו זו פוגעת באקלים הארגוני ובאפקטיביות הארגונית כולה.
ישנם מצבים בהם מערכת היחסים מתמודדת עם לחצים נוספים וחדשים שלא היו שם קודם. לדוגמא: שינויים בשוק, ברגולציה, הטמעת נוהל חדש, חילופי מנהלים, וכו'. מצבים אלה הינם מצבים בהם הלחץ (מצב stress) הוא גדול והפוטנציאל של התנהגויות לא אפקטיביות הוא בהתאם.
במצבם אלו מתחילים לעלות על פני השטח התנהגויות של אובדן אמון, הימנעות מתקשורת אפקטיבית, קיטורים הדדיים המזינים את מפגשי הלחץ. כשאנחנו בלחץ התקשורת בין הממשקים מקצינה ומוטענת.
לאחר סיום הפרויקט וירידת הלחץ מומלץ לבצע שיחת התאוששות למערכת היחסים (recovery). שיחה באווירה נעימה שמטרתה להכין את מערכת היחסים להתמודדות אפקטיבית בלחץ העתידי הבא. לשמר תקשורת אפקטיבית וליעל את תהליכי העבודה.
תחשבו על זה כמו בזוגיות- ילד מצטרף למשפחה, שינויי קרירה של מי בני הזוג, "החופש הגדול", אלו הם מצבי סטרס. מה קורה לזוגיות במצבים אלו? ומתי ואיך נכון לחזק את מערכת היחסים. נכון שהמנהל המקביל אליך איננו בן זוגך, אך מתקיימת למולו תקשורת לאורך טווח ומתחים שמצטברים עלולים לעקב את ההצלחה האישית שלך.
שים לב, קיום שיחת התאוששות במהלך הלחץ עשויה רק להעצים את ה stress הקיים. והימנעות משיחת התאוששות בזמן הנכון, מייצרת החרפה של מערכת היחסים בסיטואציית הלחץ הבאה.
לשאלות והתייעצויות התקשרו 054-2428858
המשך יבוא... (מאמר 2 ו3.. בדרך אליך..)