ניהול אישי אפקטיבי

התנהלות כתובה

 

כמה פעמים העברתם / או קיבלתם מסר כתוב שייצר אי בהירות או יצר פרשנות שגויה אצל מקבל המסר?

 

בכתב חסרים לנו 73% מקולטני העברת המסר, אנחנו קולטים מסר באופן רב מימדי ע"י שימוש שמיעתי בטונציה בה הדברים נאמרים, שימוש חושי בשפת הגוף מימיקות הפנים וכך קולטים את עוצמת הנושא דחיפות קדימות הנושא תחושות רלוונטיות ותוכן מקבל פרשנות מדויקת יותר. בכתב כל אלו חסרים וניתן לאבד מסרים חשובים.

 

השתמשו בתקשורת כתובה – מיילים / סמס.. ככלי נוסף ולא ככלי בלעדי, הימנעו משימוש בתקשורת כתובה ככלי מרכזי בתקשורת הניהולית והאישית שלכם. העזרו בו לתזכורת לסיכום ישיבות, אל תניחו הנחות שאם שלחתם מייל המסר הגיע ליעדו במלואו והמשימה תתבצע כמצופה. 

 

כמה נקודות לגבי תקשורת כתובה וניהול:

התנהלות אפקטיבית במיילים:

  • האם אתם משרשרים מייל שוב ושוב – עונים בהתכתבות שרשרת ארוכה? כאשר מייל / ואטסאפ הופך להיות התכתבות ארוכה (מעל 3 תשובות) מומלץ בחום להרים טלפון / לקבוע פגישה. יתכן שישחה טלפונית ממוקדת תמנע מהמשך ההתכתבות האין סופית במייל. בשיחה באופן ממוקד, תמנע אי הבנה וחוסר בהירות, ויותר מכך תמנע תחושת תסכול ורגשות מיותרים להיכנס לתוך התכתבות השרשרת הזו.. – וכמו שאנחנו אומרים בסדנאות- "כשסטרס עולה מצמצמים טווחים".

  • האם אתם מכותבים למיילים לידיעה באופן שאינו נדרש? האם אתם מכתבים אנשים למיילים באופן שאינו נדרש? שימו לב לעומס הרעש המיותר וטפלו בו - בקשו לא להיות מכותבים למה שאינו נדרש.

 

כמנהלים נהלו את השוטף ואל תתנו לו להטביע אתכם.

מתוך הסתכלות על תיבת הדואר שלכם ניתן ללמוד הרבה על סימפטומים וליקויים באופן הניהול האישי שלכם.

 

עצרו לרגע לחשיבה ושאלו את עצמכם:

איפה במייל אתם מהווים צוואר בקבוק מעקב/ אילו פעולות ניתן לעשות בכדי להקטין את הרעשים שזיהיתם במילים (האצלת סמכויות פיתוח האנשים שלכם ישיבה מסודרת בנושא מסוים ניהול ישיבה אפקטיבי עם סיכום ברור לפעולות נדרשות וכו..) 

 

נסו את השיטה שבועיים ועדכנו אותנו כמה זמן התפנה לכם? מה התחושה של האנשים שעובדים איתכם? :)

התחילו עכשיו התמידו זה עובד.

054-2428858
סגול ייעוץ ארגוני